Omgevingsdienst € 42.000 nadeel (structureel)

De kosten voor het uitvoeringsprogramma van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG) nemen vanaf 2021 structureel toe met € 45.000 per jaar. De opbouw van het bedrag is als volgt:

€ 17.000 per jaar:

Asbestmeldingen zijn aangemerkt als een wettelijk taak die over moet worden gedragen aan de OD. Hiermee is een bedrag gemoeid van € 17.000 per jaar. De uren die hiervoor vrijkomen bij Duo+/ VTH worden ingezet voor andere vragen van de gemeente, zoals op het cultuurbeleid (de standbeelden) en de handhaving. 

€ 13.000 per jaar:

Er wordt een verhoging gevraagd voor de bijdrage aan het Uitvoeringsprogramma Van de Omgevingsdienst Noordzeekanaal (UVO) van € 13.000. Dit is het jaarlijkse programma waarin de werkzaamheden van de Omgevingsdienst staan beschreven.

Het betreft een aantal taken die er bij zijn gekomen, en regiobreed naar rato zijn verdeeld (€ 6.000), en een herberekening van de overheadkosten van het Regiebureau (€7.000), als gevolg van een aanpassing van de verdeling van de werkzaamheden over de taakvelden. Voor Uithoorn betekent dat een verhoging van 0,2% van de kosten van het Regiebureau. Deze verhoging is opgenomen in het UVO. 

€ 12.000 per jaar:

Vestiging nieuwe bedrijven op het Cindu terrein die door de OD moeten worden gecontroleerd: € 12.000. (Naar verwachting, de vestiging is nog niet definitief). Dit kan niet in rekening worden gebracht als extra leges, omdat voor de wet Milieubeheer geen leges geheven worden.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf